SPC ECO

05.02.2019

Často píšu o nezkušených hudebnících, kteří se snaží najít cestu, jakou se ve své tvorbě vydat. Proto jsem tentokrát zase jednou zabrouzdal i do vod zkušených umělců. V případě SPC ECO k člověku, který už pracoval na spoustě projektech, a tak si jednou řekl, že se do skládání pustí i se svou dcerou. Upřímně, pokud děláte hudbu aktivně už nějakých 40 let, tak je docela sen si založit skupinu s vlastní dcerou.

SPC ECO měli trochu snadnější vstup na hudební scénu právě kvůli tomu, že Dean Garcia hrál v devadesátých letech v kapele Curve a spousta jejich fanoušků se tak přenesla k novému projektu. SPC ECO začal tvořit se svou dcerou Rose Berlin a k tomu si vždy na desku zve plno hostů. Od počátku skupiny v roce 2007 vypustili do světa už 9 alb, přičemž většinu z nich si sami vydali. 

Dean Garcia, který tvoří tuto elektronickou muziku a k tomu hraje na kytaru, bicí a basu, si přenesl z devadesátek a z minulé kapely zvuk shoegaze žánru a začal jej spojovat s moderními prvky. SPC ECO tedy vytváří určitý ambientní pop, ve kterém se pulzující elektronické rytmy mixují s dream popovým soundem kytary a jemnými vokály Rose Berlin. Ta se učila zpívat odmalička do melodií, které její otec vytvářel, až se nakonec rozhodli spolu skutečně nahrávat. 

I když už je Garciovi přes šedesát, pořád toho dělá plno a nezastaví se, takže má například na starost i produkci alb SPC ECO. Vzhledem k tomu, že se v hudbě hledal spíš v dřívějších projektech, je tato kapela už po hudební stránce přímo vedena k obrazu toho, co chce vytvořit a nijak zvlášť se svůj styl nesnaží měnit. Co se na albech mění více je zpěv Berlin, protože i když používají různé efekty, její vokály jsou s každou deskou trochu lepší a lépe zakomponované do muziky. Třeba na prvním album totiž ani nebyla moc slyšet. 

Kromě hlavní dvojice se na písních podílí ale i spousta hostů, protože SPC ECO milují kolaborace a spolupracovali tak s desítkami dalších umělců. Za těch třináct let vzniklo tolik tracků, že je zaprvé problém si všechny trpělivě naposlouchat a zadruhé toho tolik prostě člověka nikdy bavit nebude. Vzhledem k množství tvorby je to ale možná dobře a posluchač si tak může trochu protřídit, co se mu vlastně líbí.  

Singl z první desky For All Time byl v podstatě první skladbou SPC ECO, okolo které se snažili žánrově omotat svou tvorbu. Push byl pak ze série songů, které vznikly, když oba dva příliš žrali film Drive a jeho soundtrack. Já si našel oblibu v hypnotizujícím Ray Of Sun, ale nejpopulárnějším trackem se díky seriálu Teen Wolf stal Under My Skin.